Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Therese Molin - 22 mars 2013 22:55

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade bloggen.
Men det hinns inte alltid med, eller så är jag helt slut på kvällarna.
Idag är dottern hela 9 dagar och hon är så otroligt lugn och duktig.
Hon skriker nästan aldrig, har rätt fasta mat och sov tider redan.

Stora syster och lillasyster har ännu inte träffats då C är jätte förkyld ännu och är hos sin mormor.
Dock är hon på bättrings vägen och det känns skönt och bra.

Idag har vi haft möte och sen var vi iväg på promenad i över 1 timma. Skönt att få röra på sig lite. Lillan sov i vagnen hela tiden så hon tyckte nog det var skönt också :)!

Egentligen borde jag sova nu då lillan vaknar klockan 01.30 - 02.00 någonting och ska ha mat och ny blöja.
Men självklart sitter jag här och glor på internet.
Men snart ska jag lägga mig i sängen och sova.
Imorgon är det lördag vilket betyder att jag tar en sov morgon efter första morgon matningen, och byte.

Har kommit in i bra rutiner redan vilken känns väldigt skönt.
Våra dagar ser ungefär ut så här:
Vakna klockan 8 för matning och byte av blöja, lillan somnar om och jag kliver upp och äter frukost och klär på mig, tar en dusch innan.
Sen runt 10.00 vaknar lillan och vill ha mat, och är vaken ett tag och vi pratar lite, klär på oss och bara myser.
Sen efter 1 - 1,5 timma äter hon och somnar om och sover oftast 2-3 timmar innan hon ska ha ny blöja och mat.
Under den tiden äter jag lite lunch, plockar undan och diskar.
Försöker även ta en liten tupplur för att inte vara allt för trött senare på dagen.

Sen är hon vaken igen och myser och pratar med oss en himla massa.
Pappa får lite bebis mys med henne på eftermiddagen då hon vaknat och fått mat.

På kvällen somnar hon efter mat, runt klockan 17-18 sen sover hon ett tag innan hon är vaken igen vid ungefär 20 och somnar igen klockan 22 ungefär.
Sen vaknar hon oftast mellan 01.30-02.00 och vill ha mat och ny blöja.
Sen sover hon oftast till 04-04.30 och vill ha mer mat.
Sen sover vi till 7.30-08.00 ibland 8.30

Sen börjar det om igen. :)
Nån gång under dagen så tar vi en promenad på 40-60 minuter så att
Mamma Therese får lite motion.

Mitt liv är verkligen fulländat just nu.
Älskar verkligen mitt liv och hade inte kunnat önska mig ett bättre liv.

Nej, nu måste jag sova så jag orkar vakna i natt.

Skriver i morgon igen, ska försöka börja uppdatera varje dag igen. Eller så gott jag kan. Oftare än 1 gång i veckan iallafall ;) haha

God natt på er fina läsare.

/ Therese

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt Liv som blivande 2 barns mamma till 2 underbara döttrar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards